Бөлім: «Әңгімелер жинағы»
Әңгіме, әдебиетте — оқиғаны қара сөзбен баяндайтын шағын көркем шығарма жанры.
Әңгіменің жанрлық ерекшеліктері оқиғаны баяндау тәсілі, композициялық, сюжеттік құрылысы, көркемдік жүйесі арқылы айқындалады. Әңгіменің көлемі шағын, кейіпкерлер саны аз, сюжет ұйытқысын құрайтын оқиғаның басталуы, шарықтау шегі мен шешімі болады. Онда адам, оның өмірі мен тағдыры, аса маңызды деген оқиға жинақы беріледі. Мұнда бір айтылған жайларға қайта оралуға, тәптіштеп баяндауға, ұзақ суреттеуге орын жоқ. Әңгіме жанры аз сурет арқылы көп жайды аңғарта білетін айрықша көркемдік шеберлікті талап етеді.
ӨЛШЕНIП ӨНЕР ТАРТЫЛСА
Күнi кеше ғана…«Төрт-ақ əрiп нұрландырып жер бетiн, Дүниенi əлдилейдi тербе- тiп. Барлық асыл эпитеттер жиналып, Жеткiзе алмас КПСС кел- бетiн» деп..
© Сұлтан Оразалы
ƏР ҰРПАҚ ТЕЛЕЭКРАНҒА ӨЗ КЕЛБЕТІН ƏКЕЛЕДІ
Сұлтан Шəріпұлы Оразалы. Бұл адам бүкіл халқымызға кеңінен таныс тұлға. Көрнекті қоғам қайраткері, жазушы, көсемсөз шебері, теледраматург..
© Сұлтан Оразалы
КӨГІЛДІР ЭКРАН ШЕЖІРЕСІ
Энциклопедиялық еңбек шығару – елдің есейгенін, ғылымның да- мығанын, ғылыми кадрлардың пісіп жетілгенін, əсіресе сол еңбек ар- налып отырған..
© Сұлтан Оразалы
«ҚАЗАҚСТАН» ТЕЛЕАРНАСЫНЫҢ ҰЛТТЫҚ АРНА БОЛАТЫНЫ ҚУАНТАДЫ
Cұлтан аға, сіз телевизияда «Сұхбат», «Кездесу» бағдарлама- ларын жүргізіп, қазақтың небір ірі тұлғалары Ғабит Мүсірепов, Ғабиден Мұстафин, Ғали..
© Сұлтан Оразалы
БАБАЛАР КЕҢ ДАЛАНЫ ƏДЕТ-ҒҰРЫП ЗАҢДАРЫМЕН ҰСТАҒАН…
Сұлтан Шəріпұлы Оразалинов. Бұл есім – мəдени қауым, қалың көрермен үшін таныс есім. Белгілі əдебиет зерттеушісі, танымал тележурналист, аудармашы..
© Сұлтан Оразалы
ТƏУЕЛСІЗ ЕЛ БОЛУ ҮШІН ШЕТЕЛДЕН КЕЛЕТІН БАҚ ӨНІМДЕРІ 20 ПАЙЫЗДАН АСПАУЫ КЕРЕК
Технократиялық қоғамның шешуші құралы компьютерлік тех- нология мен əлемтор (интернет) екені мəлім. Қазақстан бұл тұрғы- да едəуір артта екені де..
© Сұлтан Оразалы
ӨМІР ОЗҒАН САЙЫН ƏР КҮННІҢ ҚАДІРІ АРТА ТҮСЕДІ ЕКЕН
Бұл кісінің атақ-абыройы мен атқарған істерін тізбелемей-ақ қояйық. Бəрібір оған бір мақаланың көлемі аздық етеді. Бастысы – ол тəңір дарытқан..
© Сұлтан Оразалы
ҚАЗАҚ ХАЛҚЫ ЕШҚАШАН ЗАҢСЫЗ ӨМІР СҮРМЕГЕН
Сұлтан Шəріпұлын жұртқа таныстырған тұста жазушы, ҚР Еңбек сіңірген қайраткер, профессор, халықаралық телевизия жəне радио академиясының академигі..
© Сұлтан Оразалы
ТЕЛЕЭКРАН ЖƏНЕ САЯСАТ
Бір кезде, əлі теледидар дүниеге келмей тұрған шақта, тіпті ағайын- ды Люммерлер «қозғалатын фотографияны», яғни киноны ойлап тап- пай тұрғанда, ХІХ..
© Сұлтан Оразалы
ТЕЛЕЭКРАН – ТІРШІЛІК АЙНАСЫ
Иə, біз не көріп жүрміз? Тұтастай алғанда тіршілікте көргеніміз бен түйгеніміз, əрине, аз емес, бірақ əңгіме теледидар жөнінде бол- ғандықтан, ол да..
© Сұлтан Оразалы
АТЫНА ЗАТЫ САЙ БОЛСА
– Ұлттық теледидарлық арна қандай болуы керек? – деген сауал тағы да көпірме көп сөзге көміліп, үні өшетін жалаң ниет қана ма деп шошимын. Өз ұлты..
© Сұлтан Оразалы
ӨМIРМЕН ӨЗЕКТЕС ӨНЕР
Адамзат тарихына көз жүгiртсек, əр халықтың өмiрiнде бойкүйез, мимырт жылжыған ұзақ жылдар, көздi шел қаптағандай əсiре оңғаққа алданған кезең..
© Сұлтан Оразалы
КӨГIЛДIР ЭКРАНДА – КӨРКЕМ ӨНЕР
Бүгiн таңда қалың бұқара арасында идеологиялық жəне тəрбие жұ- мысын жүргiзудегi ең қуатты құралдардың бiрi – теледидар. Бiр сəттiң iшiнде..
© Сұлтан Оразалы
КӨГIЛДIР ЭКРАН КЕЛБЕТI
Қазiр халқымыздың əл-ауқаты артып, мəдениетi өстi десек, соның бiр айғағы ретiнде елiмiздiң түкпiр-түкпiрiне тегiс тарап отырған бүгiнгi теледидарды..
© Сұлтан Оразалы
КӨГIЛДIР ЭКРАН КӨРКI
Қазiргi теледидар – сан-салалы, алуан сырлы, өмiрдiң өзi тəрiздi шексiз құбылысқа айналып отыр. Ол бүгiнгi заманның идеология- лық, психологиялық..
© Сұлтан Оразалы
ТЕЛЕПЬЕСА ЖƏНЕ ОНЫҢ КЕЙБIР ЕРЕКШЕЛIКТЕРI
Осыдан сегiз жыл бұрын даңқты поляк кинозерттеушiсi Ежи Тенлиц Американың киносы мен телевизоры жайлы жазған кiтабында (Е.Тенлиц. «Кино и..
© Сұлтан Оразалы
БАСТАУ
Өмірімнің ең бір қызулы да қызықты шағы теледидарда өтіпті. Алматының Бейбітшілік жəне Сəтбаев атындағы көшелерінің қиылы- сындағы биік темір..
© Сұлтан Оразалы
Алғысты кімге айтамыз, қалай айтамыз?
1 наурыз – Қазақстан Респубикасындағы Алғыс айту күні. 2016 жылдан бері атап өтіліп келе жатқан бұл күннің мән-мағынасы неде дегенге ой жүгіртелік...
© Асылбек Байтанұлы
АҢЫЗДАН АРЫЛҒАН ШЫҒЫС
Е.Фехер Пал Андре Мальро бүкіл өмірін аңызға айналған Шығысты іздеумен өткізді. Ол шығыс халықтары революцияларының куəгері, сонымен қатар оның..
© Баламер Сахариев
Аңшы мен шымшық
Бір шымшықты аңшы ұстап алыпты.Мені қайтпексің? – деп сұрапты құс.Сойып, етіңді жемекпін, – деп тіл қатыпты аңшы. Шымшық жалыныпты:О, мейірімді..
© Баламер Сахариев
Түлкі мен ит
Түлкіні ит ұстап алыпты.Қолға түсіп қалғаным сенің мықтылығыңнан емес, өзімнің осалдығымнан болды, – депті түлкі. Нанбасаң, кəне қасқырды ұстап көрші.
© Баламер Сахариев
Ит пен киік
Тазы ит бір киікті қуа жөнеліпті.– Куғаныңмен менің қарамды да көре алмайсың, – депті киік.– Неге? – деп сұрапты тазы.Мен жүгірсем, өмірімді ойлап..
© Баламер Сахариев
Өжетсінген ешкі
Ешкі биік шатырға шығып алыпты да, төмен тұрған қасқырдың жер-жебіріне жетіпті. Қасқыр оның балағат сөздерін тыңдап алып:Е, ешкім, бұл өжет сөзді..
© Баламер Сахариев
Маймыл мен ит
Бір ит мешітке кіріпті де, сарып кетіпті. Мұны сол маңайда жүрген маймыл көріп қалыпты да:Құдайдан қорықсайшы! Мешітті ластадың ғой, – депті. Соңда..
© Баламер Сахариев
Мықты дəлел
Қасқыр, түлкі, қоян үшеуі бір қозыны ұстап алыпты. Олжаны кім алуға тиіс?Ішіміздегі жасымыз үлкеніміз алсын десіпті. Бірінші боп қоян сөйлепті.Мен..
© Баламер Сахариев