Бөлім: «Әңгімелер жинағы»

Әңгіме, әдебиетте — оқиғаны қара сөзбен баяндайтын шағын көркем шығарма жанры. Әңгіменің жанрлық ерекшеліктері оқиғаны баяндау тәсілі, композициялық, сюжеттік құрылысы, көркемдік жүйесі арқылы айқындалады. Әңгіменің көлемі шағын, кейіпкерлер саны аз, сюжет ұйытқысын құрайтын оқиғаның басталуы, шарықтау шегі мен шешімі болады. Онда адам, оның өмірі мен тағдыры, аса маңызды деген оқиға жинақы беріледі. Мұнда бір айтылған жайларға қайта оралуға, тәптіштеп баяндауға, ұзақ суреттеуге орын жоқ. Әңгіме жанры аз сурет арқылы көп жайды аңғарта білетін айрықша көркемдік шеберлікті талап етеді.
Шолпанның күнәсі
 
Шолпан Сәрсенбайға шыққан жылы өзіндей жас келіншектермен аулақта кеңескенде: «Баласыз өмірдің қызығы жоқ қой», – деп..
©  Мағжан Жұмабаев
Педагогика
Тарту
Қазақтың қаны бір, жаны бір жолбасшысы – мұғалім.
Еліміздің азғана жылдық ояну дәуіріне баға беру үшін алты алаштың баласы бас қосса..
©  Мағжан Жұмабаев
Томпыш
Қатарынан бірнeшe күн бoйы қала арқылы қираған армияның қалдықтары өтіп жатты. Қазір бұлар әскeр eмeс, әншeйін бeрeкeсі қашқан қарақшылар eді...
©  Ги де Мопассан
Тіл - әдебиет
(Бұл Кеңес жазушының өз сөзіменен өзгертілмей басылды) 
Бір кеуде-пенденің дүниеде жасауы, бар болып тұруы үшін жан-рух керек. Бір халық, бір..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Орысша оқушылар
5-ші августа Орынбордағы киргизский учительский школаға кіремін деп келген талапкерлерге етмихан болды. Кіруге келген 80 кісі еді, оның жартысы..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Қыс қамы
(Жұмаш айтқанынан)
Түн суып, жылы көрпе жамылып жатамыз. Таңертең суықтан қорынып, төсектен тұрғың келмейді. Апам да ертеңгілік тұрғанда..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Қазақша сөз жазушыларға
Бұл күндері адамдардың сөйлесетін тілдерінің түбі мұнарланған сағымдай алысқа барып жоғалады. Қанша қадалып қарасақ та, көзіміз оған жетпейді. Қай..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Көрнек өнерінің тараулары
Көрнек өнері бес тарау болады:
Бірінші — тастан, кірпіштен, ағаштан яки басқа заттан сәнін келтіріп, сәулетті сарайлар, мешіт, медресе..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Жазу тәртібі
Оқу керек. Оқу керек емес деп ешкім айтпайды. Сондықтан даулы нәрселер турасында жұрт бір итфақға келіп жеткенше, даусыз нәрсе оқуды тәртіпті жолға..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Білім жарысы
Білімді жұрттарда білім жарысы деген болады. Ол жарыста бәйгеге түсе алатындар білімділер, зейінділер. Оларға бәйге тігіп, жарыстыратындар бай..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Біздің мектеп
Мектебіміз қалың ауылдың ортасында, қыраңдау биік жерде. Сырт жағынан ақ балшықпен сыланған. Екі бөлмеде класымыз болады, бір бөлмеде шешінеміз...
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Байтұрсынұлы Ахметтің араб әліпбиін жақтаған байандамасы
Байандама қазақ тілінде болсын дегендерге менің алдымдағы байандамашы орыс тілінде болсын, үйткені жұртты үгіттеу, үйіру үшін жаса- лып жатқан..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Байжанның молдасы
Жаулығының шетіне үш тиындық қара бақыр түйіп, Байжанды ертіп, шешесі Жақыптікіндегі молдаға апарды.
Балалар у-шу оқып жатыр.
Көсе, арықтау қара..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Әлібби тақырыбты Ахметтің байандамасы
 
1 - Әлібби түзеу деген түрік жұртында көптен келе жатқан мәселе. Мәселе қозғалғаннан бері түрік әліббиінің түзелген жақтары да бар. Түрік..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Алаш қайраткерлерінің тіл мәселесі туралы жинақтарынан алынған материалдары
Емле туралы. (Қысқартылып басылды) Емле конференциясы қарсаңында.
 Емле негізі 4 түрлі: 
1) таңба жүйелі (негізі ынтымақ); 
2)..
©  Ахмет Байтұрсынұлы
Шыңғыс хан шежіресі
Шыңғыс хан 1154 жылы, доңыз жылы моғол ішінде Блунилдық деген жерде туыпты. Туғанда бір қолы жұмулы болған соң, кіндігін кескен қатын ашып қараса..
©  Шәкәрім Құдайбердіұлы
Шын бақтың айнасы
Жаңа ғана аяғымды басып, тілім жаңа шыққан кезде өзім құрбы балаларды бауырымнан жақсы көріп, ойнаушы едім. Ойнап жүріп қарным ашқанын, күннің..
©  Шәкәрім Құдайбердіұлы
Хан шежіресі
Осы кітаптың басында Адам пайғамбардан Аланшы ханның екі баласы — Татар, Мағолға шейін айтылған еді. Енді сонан кейінгі хан нәсілдерін Әбілғазы..
©  Шәкәрім Құдайбердіұлы
Ұждан
Қытай патсалығы — ең ескі патсалық. Отырықты өмірге ерте түскен қауым. Ескі заманда қытайлар рахатты өмірде болған. Бай, кедей өз әлінше..
©  Шәкәрім Құдайбердіұлы
Үш сауал
(Л. Толстойдан)
Бір патса: «Үш түрлі нәрсені күні бұрын білген адам бақытты болар еді, — деп, — соны тауып берген кісіге көп сый..
©  Шәкәрім Құдайбердіұлы
Үш анық
Адам ақиқатты бас көзiмен көрмейдi, ақыл көзiмен көредi. Бiлiп жаратушы – тәңiрi, өлiмнен соң бiр түрлi тiршiлiк бар. Екi өмiрге де керектiсi..
©  Шәкәрім Құдайбердіұлы
Түрік, қырғыз-қазақ һәм хандар шежіресі
Бисмиллаһи-р-рахмани-р-рахим!
Атамыз Адам пайғамбардан бері қарай атадан-атаға үзілмей жазылып келген шежіре ешбір жұртта жоқ. Адам пайғамбардан Нұх..
©  Шәкәрім Құдайбердіұлы
Стамбодағы Османлы түрік һәм сұлтандары
Ең ескі заманда Алтайдан түріктер күнбатыс жаққа бара берген, сол түріктің се, яки сақа деген халқы Ғайса пайғамбардан 200 жылдан бұрын Алатаудың..
©  Шәкәрім Құдайбердіұлы
Парсыдағы һәм Закавказдағы түрік нәсілі
Бұл парсы менен Закавказдағы түріктерге мағол түріктен көп араласқан. Рашид-ад-дин сөзінде Хулагу яғни Әлекенің әскерінен әр он кісінің екеуін..
©  Шәкәрім Құдайбердіұлы
Өзімшілдік
Бір байдың қызына шешек шығып, бетін тыртық қылғандықтан ешкім алмай, аяғында екі көзіне ақ түскен бір соқырға беріпті. Сол кезде Үндістан жағынан..
©  Шәкәрім Құдайбердіұлы